آینه کاری و استفاده از آینه رنگی در آن

: تهران بزرگراه آیت الله سعیدی شهرک صنعتی چهاردانگه خیابان ۲۴ کوچه راش پلاک ۷ کد پستی ۳۳۱۹۱۳۵۳۷۴ تلفن ۹۱۰۸۲۰۱۵-۰۲۱ تلفن همراه ۰۹۱۲۰۷۳۹۳۸۹

آینه کاری و استفاده از آینه رنگی در آن

۴ بازديد

آینه کاری و استفاده از آینه رنگی در آن

در ایران باستان آب و آینه نماد پاکی و روشنی هستند و ورود آن به معماری داخلی نیز احتمالا برای تداعی کردن همین معنی است . استفاده از آینه ها در تزیین فضای داخلی ساختمان ها با کاربرد های مختلف از زمان ساسانیان در بین ایرانیان رواج یافته و آثار شکوهمند این هنر باستانی ایرانی در دوران صفوی به اوج خود رسید که تا امروز هم چشم هر بیننده خوش ذوقی را به خود خیره میکند. در آن دوران آینه از سایر کشور ها مانند هلند وارد ایران می شد و به دلایل مختلف در طول راه دچار آسیب می شد و می شکست. خرید آینه خرد شده رنگی، هنرمندان ایرانی با توجه به تفکر اقتصادی خود به فکر استفاده از این قطعات شکسته اینه افتادند و هنر آیه کاری به این ترتیب متولد شد.

آینه کاری و استفاده از آینه رنگی در آن

در ایران باستان آب و آینه نماد پاکی و روشنی هستند و ورود آن به معماری داخلی نیز احتمالا برای تداعی کردن همین معنی است . استفاده از آینه ها در تزیین فضای داخلی ساختمان ها با کاربرد های مختلف از زمان ساسانیان در بین ایرانیان رواج یافته و آثار شکوهمند این هنر باستانی ایرانی در دوران صفوی به اوج خود رسید که تا امروز هم چشم هر بیننده خوش ذوقی را به خود خیره میکند. در آن دوران آینه از سایر کشور ها مانند هلند وارد ایران می شد و به دلایل مختلف در طول راه دچار آسیب می شد و می شکست. خرید آینه خرد شده رنگی، هنرمندان ایرانی با توجه به تفکر اقتصادی خود به فکر استفاده از این قطعات شکسته اینه افتادند و هنر آیه کاری به این ترتیب متولد شد.

 

استاد آینه کار  برای آنکه بتواند طرح آینه کاری رنگی را به بهترین شکل در فضای مورد نظر که ممکن است سقف و یا دیوار های بنا باشد، ابتدا طرح را روی کاغذ اجرا کرده و سپس کاغذ را سوزن کاری میکند و با نصب آن بر روی فضای مدنظر  به عنوان نقشه راه از آن استفاده می کند. هنر آینه کاری یکی از انواع هنرهایی است که به ابزار و وسایل گران قیمت نیازی ندارد و با استفاده از ابزار آلات ساده ای مانند یک میز کار ساده، قلمو جهت طراحی، الماس آینه بر، خط کش و گچ نرم ، سیریش، چسب چوب . کاردک برای چسباندن تکه های آینه، قابل انجام است.

 

یکی از ویژگی های خاص هنر خرید آینه رنگی با قیمت مناسب این است که میتوان آن را بر روی انواع زمینه ها از جمله دیوار یا سقف سیمانی، رنگ روغن، کاهگل، فلز، MDF، چوب، گچ و سرامیک اجرا کرد و به زیر سازی های عجیب و غریبی برای نصب آن نیاز نیست. آینه کاری را می توان در مدل های مختلفی مانند دایره، لوزی، مربع و مستطیل و سایر اشکال هندسی و حتی اشکال نامنظم متناسب با طراحی انجام شده، اجرا کرد. در آینه کاری مدرن استفاده از آینه های رنگی برا زیبایی بخشی به فضا و اضافه کردن رنگ به محیط مورد توجه قرار گرفته است. استفاده از تکه های محدود از آینه رنگی در میان طرح کلی آینه کاری میتواند جذابیت بیشتری به طرح ببخشد و طرح آینه کاری از حالت یکنواخت و تکراری ان خارج کند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.